مدیر پروژه نسبت به اعضای تیم مسوولیت هایی دارد. بخشی از این مسوولیت در واقع نشأت گرفته از مسوولیتهای حرفه ای و اجتماعی است که قبلاً راجع به اون گفتیم.(رجوع شود به مطلب اخلاق حرفه ای و مسوولیت اجتماعی). اما برخی دیگر شامل مسوولیت های اجرایی هستند.
توجه داشته باشید که ساختار سازمانی که ما داریم راجع به اون صحبت می کنیم ساختاری ماتریس است و این نکات در این ساختار جاری است.
اهم این مسوولیت ها از این قرار است:
ارزیابی و محاسبه منابع مورد نیاز
مذاکره با مدیران ستادی که منابع در اختیارشان است برای گرفتن بهینه ترین منابع انسانی در هر بخش
جمع بندی و ایجاد یک تیم
تعریف شرح شغل و وظایف برای اعضای تیم و سایر ذینفعان
اطمینان از اینکه تمام نقش ها و مسوولیت ها بطور شفاف به اعضای تیم اختصاص یافته است
شناسایی نیازهای آموزشی و تجربی اعضای تیم برای ایفای وظایفشان و اطمینان از اینکه آن را بگذرانند
تهیه یک طرح و برنامه رسمی با محتوای اینکه هر کدام از اعضای تیم چطور در پروژه مشغول باشند و چه نقشی باید داشته باشند ( طرح منابع انسانی)
ارسال گزارش نحوه عملکرد اعضای تیم به واحد ستادی ایشان برای ثبت در پرونده پرسنلی
ایجاد سامانه تقدیر و تشکر از اعضای تیم و بکارگیری آن در زمان مورد نیاز
اطمینان از اینکه اعضای تیم کم و کسری نداشته باشند.