اعمال فشار بر تیم پروژه و تعیین موعدهای فشرده و غیر منطقی: همواره باید زمان فعالیت های پروژه، متناسب با شرایط و محدودیت های موجود در پروژه ، برنامه ریزی شود.
عدم مدیریت تغییرات: تغییرات در پروژه را می توان به دودسته تقسیم بندی نمود: تغییراتی که ناخواسته در پروژه پدید می آیند، و تغییراتی که به درخواست کارفرما یا یکی از ذینفعان، صورت می پذیرند. در هر دو مورد، لازم است که تغییرات، با اتخاذ روش سیستماتیک، مدیریت شوند.
عدم مدیریت ریسک: یکی از جنبه های اصلی مدیریت پروژه، مدیریت ریسک پروژه است که از اهمیتی حیاتی در موفقیت پروژه برخوردار است.
عدم مدیریت صحیح ارتباطات: اینکه چه کسی چه اطلاعاتی را در چه فواصلی زمانی از طریق کدام کانال ارتباطی برای چه کسی ارسال کند، باید به طور واضح و شفاف تعریف و رعایت شود.
عدم توجه به خواسته های ذینفعان:پروژه هنگامی به موفقیت دست خواهد یافت که نیاز های ذینفعان اصلی پروژه تأمین گردد.اگر نتوانید این نیازها را شناسایی و برآورده سازید، پروژه شما با شکست مواجه خواهد شد.
نقل از مجله اینترنتی avec