ما زنده به آنیم که آرام نگیریم         موجیم، که آسودگی ما عدم ماست!

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم موجیم، که آسودگی ما عدم ماست!

یادداشت های فنی، خاطره، آرزوها، آمال، شنیده ها و هر آنچه بشه گفت!
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم         موجیم، که آسودگی ما عدم ماست!

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم موجیم، که آسودگی ما عدم ماست!

یادداشت های فنی، خاطره، آرزوها، آمال، شنیده ها و هر آنچه بشه گفت!

نهمین کنفرانس بین المللی مدیریت

نهمین کنفرانس بین المللی مدیریت در تاریخ 28 تا 30 آذر امسال با راهبری داشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه شریف برگزار می شود. مهم ترین مسایلی که قراره اونجا راجع بهش صحبت بشه از این قراره: 

  • مدیریت شرکت های هولدینگ 
  • چشم انداز اقتصاد ایران و اثرات آن در عملکرد بنگاه های اقتصادی 
  • اثربخشی سیستم های مدیریت عملکرد کارکنان چالش ها و راهکارها 
  • برنامه ریزی در شرایط متغیر 
  • مدیریت استراتژیک اثربخش در سازمان های ایرانی 
  • طراحی سیستم مدیریت خدمات فناوری اطلاعات 
  • ارتقای مهارت های ارتباطی مدیران 
  • کارکردهای روابط عمومی نوین در سازمان ها 
  • توسعه تفکر سیستمی 
  • برنامه ریزی استراتژیک در شرکت هولدینگ 
  •  مدیریت امنیت اطلاعات فردی   
  •  

    سایت اینترنتی کنفرانس برای کسب اطلاعات بیشتر هم اینه: 

    WWW.IRIMC.COM

     

    ایران من ...

    دیشب تو یه بازی هیجانی و منطقی تیم ایران بحرین رو 6 تایی کرد. حسرتی که سالها به دلمون مونده بود که یه تیم اون ور آبی گیر بیاریم و یه عقده ای باهاش خالی کنیم...حقیقتش سالها با خودم حسرت می خورم که چرا آخه ما باید با این همه پتانسیل و استعداد در حسرت بردن یه تیمی مثه بحرین باشیم؟ ما باید با یه تیم هایی مثه آرژانتین و برزیل سرشاخ باشیم. تا زمانی که بردن بحرین دغدغه مون می شه، ژاپن رو هم نمی تونیم ببریم...اما فقط خواستن نیست....تلاش و کار و برنامه ریزی می خواد و پشتکار و همدلی و یکرنگی و پرهیز از هزاران اخلاق نکوهیده... 

    بردن بحرین اول راه جام جهانی بود...ما باید تو همه جام جهانی که تو دنیا برگزار می شه همین جور پرقدرت ظاهر بشیم...جام جهانی اقتصادی، سیاسی، عزت و اعتبار و جام های دیگه... 

    به هر تقدیر من که دیشب خیلی کیف کردم...  

    ایشاله ایران همیشه آباد باشه و مردمش، همیشه روزهای خوب داشته باشند... 

          

                               

    سخن حکیم..

    وزیر آموزش و پرورش آفریقای جنوبی در یکی از سخنرانی هاش می گه: وقتی باد میاد،‌یه سری دنبال ساختن دیوارن، یه سری هم دنبال ساختن آسیاب بادی.. 

    ما جزء کدوم دسته ایم؟

    برای جمع‌آوری عسل نباید زنبورها را عصبانی کنیم


    مهارت‌های اجتماعی مهارت‌هایی هستند که بدون شک همه افراد به عنوان موجوداتی اجتماعی به آن نیاز دارند. ما به عنوان انسان‌هایی که نیاز‌های خود را در اجتماع تامین می‌نماییم، نیازمند برقراری ارتباط موثر با دیگران هستیم و دانسته یا نادانسته کیفیت این ارتباط بر زندگی فردی، شغلی و اجتماعی ما اثر می‌گذارد. افرادی که توانایی بیشتری در برقراری ارتباط با دیگران دارند، در زندگی موفق‌تر هستند. در هر شغل و رشته کاری راه پیشرفت ما علاوه بر تخصص از راه تعامل با دیگران به دست می‌آید، لذا برای افزایش کیفیت زندگی یادگیری این توانمندی‌ها بسیار مفید است.
    برای جمع‌آوری عسل نباید زنبورها را عصبانی کنیم.  

    (۱) مروری بر پرونده بزرگ‌ترین خلاف کاران تاریخ نشان می‌دهد که هیچ کدام از آنها خود را در مورد اتهاماتی که به آنها زده می‌شده مقصر نمی‌دانستند. مجرمانی مانند آل کاپون (بزرگ‌ترین خلافکار شیکاگو)، پابلو اسکوبار (بزرگ‌ترین قاچاقچی کلمبیا)، کرولی (قاتل زنجیره‌ای نیویورک) و... نه تنها خود را مقصر نمی‌دانستند، بلکه خود را به نوعی قهرمان می پنداشتند و حتی خود را قربانی بی‌عدالتی پلیس می‌دیدند.
    نکته‌ای که در مورد این پرونده‌ها وجود دارد این است که هنگامی که این افراد با این سابقه‌ها خود را مقصر نمی‌دیدند، افراد دیگر در مورد اعمال خود چه فکر می‌کنند. معمولا افراد خود را مقابل اعمالشان مقصر ندانسته و همواره در تلاش برای توجیه کارهای خود هستند.
    (۲) آزمایش‌های روانشناسی مدت‌ها است که ثابت کرده اثر تشویق بر یادگیری حیوانات به مراتب بیشتر از اثر تنبیه است. این اصل در مورد انسان‌ها نیز صادق است. بر پایه این دو اصل، در این استراتژی نحوه تعامل با افرادی که خطایی مرتکب شده‌اند مورد بررسی قرار می‌گیرد.
    نکته مهم در این استراتژی این است که در بسیاری از موارد در مذاکرات و ترغیب دیگران ما جنبه هوشمندانه را رها کرده و احساسی عمل می‌کنیم. ما همه می‌دانیم که انتقاد از دیگران موجب بالا رفتن دیوار دفاعی شده و تاثیر و نفوذ کلام ما را کاهش می‌دهد، ولی همچنان از دیگران انتقاد می‌کنیم و در مقابل، چیزی که می‌شنویم تنها توجیهات طرف مقابل است.
    انتقاد موجب کاهش اثر کلام می‌شود، چرا که هیچ کس تمایلی ندارد که مقصر جلوه نماید. انتقاد از دیگران راه‌هایی دارد که مقاومت در مقابل آن را کمتر و نفوذ کلام ما را بیشتر می‌کند.
    راه حل اول اینکه هیچ‌گاه مستقیم انتقاد نکنیم. اگر قصد انتقاد از کاری، نتیجه کاری یا عملکردی را داریم بهتر است فرد را از کار جدا کرده و از کار یا نتیجه انتقاد کنیم. انتقاد مستقیم از فرد موجب رنجش خاطر وی، ایجاد دیوار تدافعی و ارائه توجیهات می‌شود و قبل از اینکه متوجه شویم به دیالوگی با زد و خورد مبدل می‌شود.
    بارها پیش آمده که در جلسات درگیر چنین وضعیتی شده باشیم که بدون اینکه راه‌حلی ارائه شود، طرفین درگیر تنها به انتقاد از عملکرد یکدیگر می‌پردازند. برای جلوگیری از درگیر شدن در چنین وضعیتی بهتر است از همان ابتدا به جای انتقاد از طرف مقابل، از نحوه عملکرد یا نتیجه انتقاد نموده و به دنبال راه‌حل گشت. همواره مستقیم از افراد تقدیر کنید؛ ولی هیچگاه مستقیم از کسی انتقاد نکنید.
    اگر قصد انتقاد از چیزی داریم همواره به یاد داشته باشیم که باید از یک چیز انتقاد کنیم نه از یک فرد. کارها، خطاها، عملکردها و... را بسیار راحت تر از افراد می‌توان اصلاح نمود. لذا با جدا کردن افراد از اعمال به اصلاح ایرادات بپردازیم.
    راه حل دوم اینکه تا حد ممکن در جمع انتقاد نکنیم. هیچ کس تمایلی ندارد که در مقابل دوستان، همکاران زیردستان و... مورد انتقاد قرار گیرد. اگر قصد انتقاد از عملکرد فرد خاصی را داریم تا حد امکان این کار را جدای از جمع انجام دهیم.
    راه حل سوم اینکه به جای انتقاد گرایی، راه حل گرا باشیم. اگر هدف ما از بیان نقصان اصلاح آن است، راه حل در انتقاد نیست. همواره به دنبال راه حل بگردیم و از درگیر شدن در نزاع جلوگیری کنیم.
    راه حل چهارم اینکه خود را به جای فرد مقابل قرار دهیم. مسلما هیچ فرد یا کاری بی‌ایراد نیست و افراد دلایل یا توجیهات زیادی برای عملکرد خود دارند. لذا اگر خود را به جای فرد مقابل قرار دهیم شاید بهتر بتوانیم عملکرد وی را درک کنیم.
    راه حل پنجم اینکه همواره قبل از انتقاد تعریف کنید. قبل از اینکه از عملکرد فرد، گروه یا بخشی انتقاد کنیم از دستاوردها یا ویژگی‌های آنها تعریف کنیم. به این ترتیب آنها درک می‌کنند که هدف شما تخریب آنها نیست و تنها قصد اصلاح امور را دارید.
    با به کار بردن راه حل‌های ساده‌ای که همه ما به آن اشراف داریم به راحتی می‌توان نتایج بهتری گرفت؛ ولی مشکل اینجا است که در بسیاری از موقعیت‌ها ما جنبه عقلانی را رها کرده و سریعا دچار احساسات می‌شویم. با تمرین این چند نکته گفته شده می‌توان نتایج بهتری گرفت.  

    نقل از روزنامه دنیای اقتصاد ۱۲ مهر ۹۰

    قطر ثروتمندترین کشور جهان شد

    قطر بالاترین درآمد سرانه را براساس شاخص قدرت خرید در بین کشورهای جهان به خود اختصاص داد.

    به گزارش ایسنا، صندوق بین‌المللی پول در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که قطر با پیشی گرفتن از لوکزامبورگ به ثروتمندترین کشور جهان از نظر شاخص قدرت خرید تبدیل شده است.

    براین اساس سرانه تولید ناخالص داخلی در قطر به 81 هزار و 466دلار رسیده است. این رقم تقریبا دو برابر سرانه تولید ناخالص داخلی آمریکا است. آمریکا با سرانه 46 هزار و 860 دلار در رده هفتم ثروتمندترین کشورهای جهان قرار گرفته است.

    بریتانیا با سرانه 35 هزار و 59 دلار در این رده‌بندی بیست و یکم شد. فرانسه نیز با سرانه 33 هزار و 910 دلار رده بیست و سوم را به خود اختصاص داد.

    ژاپن، کره‌جنوبی و چین نیز به ترتیب با سرانه‌های 33 هزار و 855، 29 هزار و 997 و هفت هزار و 544 به ترتیب 24، 26 و 94ام شدند.

    از قدیم گفته اند:‌شکر نعمت، نعمتت افزون کند....