ما زنده به آنیم که آرام نگیریم         موجیم، که آسودگی ما عدم ماست!

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم موجیم، که آسودگی ما عدم ماست!

یادداشت های فنی، خاطره، آرزوها، آمال، شنیده ها و هر آنچه بشه گفت!
ما زنده به آنیم که آرام نگیریم         موجیم، که آسودگی ما عدم ماست!

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم موجیم، که آسودگی ما عدم ماست!

یادداشت های فنی، خاطره، آرزوها، آمال، شنیده ها و هر آنچه بشه گفت!

ما را چه حاصل؟؟

از چهار روز بحث  و گفتگو و جدل و بحث کارشناسی و غیر کارشناسی تو مجلس سر تایید صلاحیت وزرا فارغ همه زوایای پیدا و پنهانش که جای بحث اینجا نداره، یه سوال ذهن منو سخت مشغول خودش کرده که این نمایندگان استان بوشهر چه می کردن تو این کارزار؟؟جلو تریبون که نیومدن جز یه نفر...امیدوارم پشت صحنه خوب با وزرا بسته باشن که چشمم آب نمی خوره..به هر حال پخش مستقیم این جلسات به مردم فهموند که وقتی میخوان رای بدن بفهمن رایشون چه ارزشی داره و عاقبت کیلویی رای دادن چیه؟؟؟

به هر حال سهم استان بوشهر تو اختصاص بودجه استانی، انتصاب مدیران ارشد، کلن وزن و اعتبارش نتیجه سعی و کوشش همین نمایندگانه...حواستون هست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟


شتر و شیخ

بزرگى با حالى بد در بستر بیمارى، خود را در حال مرگ دید. بنابراین از فرزندان و مریدان خود خواست که از کوچک و بزرگ در شهر براى او حلالیت بگیرند تا با خاطرى آسوده تر رهسپار سراى باقى شود. فرزندان و مریدان شیخ در شهر گشتند و از هر که لازم بود، رضایت گرفتند و نتیجه را به شیخ بازگو کردند.
شیخ باز هم خود را آسوده نیافت و گمان برد که کسى از او رنجیده خاطر است. بنابراین از نزدیکانش خواست که از حیوانات متعلق به او هم حلالیت بگیرند. آنها نیز با امید بهبود مراد خود، از همه حیوانات حلالیت گرفتند تا به شترى رسیدند که با لجاجت تمام از حلالیت دادن، سر باز مى زد و مى خواست خود با شیخ صحبت کند.
شیخ با آن حال نزد شتر رفت و گفت: "مى دانم که بارهاى سنگین بر توگذاشتم و در صحرا و بیابان تو را تشنه، این طرف و آن طرف بردم؛ به جاى علف به تو خار دادم در حالى که خودم سیر بودم و آب گوارا مى نوشیدم.
با این حال از تو طلب بخشش دارم و از ملازمان مى خواهم که تا آخر عمرت تو را در ناز و نعمت نگاه دارند".
شتر با ناراحتى گفت: "اى بزرگ، خداى من و تو، مرا براى بار بردن، خار خوردن، و تحمل تشنگى آفریده است. من از بار بردن و تشنگى ها آزرده خاطر نیستم. اما آنچه از تو بر دل دارم، به تو مى گویم و تو را مى بخشم. روزى سوار بر اسب با خدم و حشم در جلوى کاروان مى رفتى و من و دیگر شتران در پى ساربان در راه بودیم. در میانه راه، خارى به پاى ساربان فرو رفت و از کاروان عقب ماند و تو افسار شتران را بر پشت الاغى بستى. ما بدین چاره تو ناچار بودیم، حال آنکه ما را شأن و منزلت، بر پیروى ساربان بود نه دنباله روى حمار".

(منبع: سایت راهکار مدیریت) 

پروژه خود را با یک جلسه آغازین (Kickoff Meeting) شروع کنید

همانگونه که هر پروژه باید یک جلسه پایانى رسمى مبنى بر تکمیل پروژه داشته باشد، لازم است براى شروع هر پروژه نیز یک جلسه آغازین رسمى تشکیل گردد.
هدف از برگزارى جلسه آغازین آن است که رسماً به تمامى ذى نفعان اعلام شود که پروژه آغاز گردیده و اطمینان حاصل شود که تمامى ذى نفعان درکى کلى از پروژه و نقش خود دارند. همچون تمامى جلسات رسمى، این جلسه نیز باید دستور جلسه اى داشته باشد. موارد خاص زیر باید در این جلسه مطرح گردد:
 افراد جلسه را معرفى کنید.
 اطلاعات منشور پروژه را مرور نمایید؛ این اطلاعات شامل هدف پروژه، محدوده، اقلام قابل تحویل عمده، ریسک ها، فرضیات، و غیره مى باشد.
 نقش ها و مسئولیت هاى مهم تیم پروژه، کارفرمایان و ذى نفعان را به بحث بگذارید.

 رویکرد کلى و خط زمانى پروژه را مرور کنید.

به پرسش هاى بالقوه پاسخ دهید.
مقصود از این گفتگو، تکرار کردن هدف پروژه نیست، بلکه منظور آن است که به افراد اجازه داده شود تا پرسش ها و نگرانى هاى خود را در ابتداى پروژه بیان نمایند.
 تأیید کنید که اکنون پروژه در ابتداى مسیر خود قرار گرفته است؛اگر هنوز شروع نشده، آماده است که فوراً آغاز گردد.
در حالت کلى، تیم پروژه، حامى، و ذى نفعان عمده باید در این جلسه حضور داشته باشند. مدت زمان این جلسه، به اندازه پروژه و میزان پیچیدگى آن بستگی دارد.